TIETOHAARUKKA 2017 – SUOMALAINEN RUOKAKETJU JA SEN MUUTOKSET LUKUINA

Tietohaarukka 2017
07.09.2017
Tietohaarukka 2017 kokoaa yksiin kansiin keskeiset, tuoreet ruoan tuotantoa ja kulutusta koskevat tilastot.

Tietohaarukka 2017 -julkaisun uusimmat tiedot ovat pääosin vuodelta 2016. Vertailuluvut mahdollistavat kotimaisen elintarvikeketjun aikavertailun. Koko EU:n laajuisen, yhtenäisemmän tilastoinnin yleistyessä myös Tietohaarukan taulukointi päivittyy. Tällä hetkellä kansainvälisiä vertailulukuja on 13 taulukossa.

Julkaisu koostuu neljästä osiosta: yleisistä tiedoista, maataloudesta, elintarvikkeista sekä päivittäistavarakaupasta ja ammattikeittiöstä. Lisäksi tilastot on jaoteltu ruokaketjun vastuullisuuden ulottuvuuksien mukaisesti: ympäristö, tuoteturvallisuus, ravitsemus, työ ja työhyvinvointi, eläimet ja eläinten hyvinvointi, paikallisuus sekä talous.

TILAA, SELAA TAI TULOSTA TILASTOT ITSELLESI

Taskukokoinen Tietohaarukka 2017 -julkaisu on saatavilla kolmella eri kielellä: suomeksi, ruotsiksi ja englanniksi. Julkaisu on maksuton, ja sitä voi tilata sähköpostitse osoitteesta ruokatieto@ruokatieto.fi tai puhelimitse 040 710 4170. Posti- ja käsittelykulut peritään. Julkaisu on myös luettavissa internetissä osoitteessa www.ruokatieto.fi/tietohaarukka.

Tietohaarukka 2017 -julkaisun on tuottanut Ruokatieto yhteistyössä Agronomiliiton, Elintarviketeollisuusliitto ETL:n, Luonnonvarakeskus Luke:n, Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK:n, Svenska lantbruksproducenternas centralförbund SLC:n ja ProAgria Keskusten Liiton kanssa.

Julkaisu on ilmestynyt jo vuodesta 1965 lähtien. Vuosien saatossa nimi on vaihtunut ja sisältö elänyt ajassa.

Tiina Lampisjärvi
tiina.lampisjarvi@ruokatieto.fi