Tietohaarukka 2020 – tiivis tilastotietopaketti ruokaketjusta nyt myös digitaalisena

10.09.2020
Taskukokoinen julkaisu Tietohaarukka on tiivis paketti tilastotietoa elintarvikealasta yksissä kansissa. Tietohaarukka kokoaa näppärästi yhteen keskeiset, tuoreet ruoan tuotantoa ja kulutusta koskevat tilastot. Tänä vuonna Tietohaarukka on julkaistu ensimmäistä kertaa myös helposti luettavassa digitaalisessa muodossa, joka toimii näppärästi myös mobiilissa.

Samalla tavalla kuin ruoka kulkee pellolta pöytään, on Tietohaarukan tilastot esitetty samassa ruokaketjun järjestyksessä: maatila-, elintarvike- sekä kauppa- ja keittiösektorit.

Tietohaarukan tuoreimmat tiedot ovat pääosin vuodelta 2019. Mukana on myös tietoja aikaisemmilta vuosilta sekä kansainvälisiä vertailulukuja. Kieliversioita Tietohaarukasta on kolme: suomi, ruotsi, englanti ja nämä on sekä painettuna julkaisuna että verkkojulkaisuna.

Tietohaarukka 2020 -julkaisun on tuottanut Ruokatieto yhteistyössä Agronomiliiton, Luonnonvarakeskus LUKE:n, Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK:n, Svenska lantbruksproducenternas centralförbund SLC:n ja ProAgria Keskusten Liiton kanssa. Tilastohaarukka on ilmestynyt jo vuodesta 1965 lähtien. Vuosien saatossa nimi on vaihtunut ja sisältö elänyt ajassa.

Sähköinen julkaisu kieliversioineen sekä tilausohjeet printtiversiolle löydät osoitteesta www.ruokatieto.fi/tietohaarukka

Anni-Mari Syväniemi
anni-mari.syvaniemi@ruokatieto.fi