Tietohaarukka-julkaisu on monipuolinen tilastopaketti ruokaketjusta

31.08.2021
Ruokatieto Yhdistys on julkaissut Tietohaarukka 2022 -tilastojulkaisun. Tietohaarukka - tilastotietoa ruokaketjusta on monipuolinen tilastopaketti alkutuotannosta, elintarviketeollisuudesta, näiden valvonnasta sekä ruuan kulutuksesta.

Vuoden 2022 Tietohaarukka johdattaa lukijan kaupan ja elintarviketeollisuuden kautta pelloille ja vesiin, minkä jälkeen tutustutaan ruokaketjun vastuullisiin toimintatapoihin. Tietohaarukan tuoreimmat tiedot ovat pääosin toiselta pandemiavuodelta 2021. Mukana on myös tietoja aikaisemmilta vuosilta sekä kansainvälisiä vertailulukuja. Tänä vuonna uusia taulukoita on lisätty päivittäistavaroiden verkkokauppaan ja ruokahävikkiin liittyen.

Tietohaarukka on saatavilla taskukokoisena painoksena ja sähköisenä versiona. Tietohaarukan koosteeseen on poimittu tuoreimpia tilastoja suomalaisen ruokaketjun rakenteesta, ruoantuotannosta ja -kulutuksesta sekä ajankohtaisista teemoista.

Tietohaarukka ilmestyy painettuna nyt 57. kerran. Julkaisusta on saatavissa myös ruotsin- ja englanninkieliset käännökset Faktagaffeln ja Forkful of Facts. Löydät kaikki kieliversiot alta PDF-tiedostoina.

Tietohaarukka-julkaisun tuottaa vuosittain Ruokatieto yhteistyössä Agronomiliiton, Luonnonvarakeskus Luken, Maa- ja metsätaloustuottajain Keskusliitto MTK:n, Svenska lantbruksproducenternas centralförbund SLC:n ja ProAgria Keskusten Liiton kanssa.

Tutusu Tietohaarukkaan tai tilaa itsellesi oma painettu versio täällä.

Anni-Mari Syväniemi
puh. +358 50 511 8909

Ruokatieto Yhdistys ry:n missio on  rakkaudesta oman maan ruokaan.

Tehtävänämme on edistää suomalaisen ruokaketjun menestystä ja ruokakulttuuria tekemällä tunnetuksi osaamista ja työtä pellolta pöytään. Ytimessä on suomalaisen ruoan arvostetuin alkuperämerkki Hyvää Suomesta. Yli 350 jäsentä ja merkinhaltijaa edustavat alan toimijoita monipuolisesti.